صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

"شنبه الی پنج شنبه" از ساعت 10:00 به مدت 60 دقیقه

مدیر عامل شرکت سبز دشت در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: توسعه صادرات ماشین آلات کشاورزی نیازمند برند ملی است.

سید حسین روضاتی ضمن اشاره به این جمله که ایران در بحث صادرات ماشین آلات کشاورزی هنوز نوپاست و قدمت چندانی ندارد، افزود: شکوفایی صادرات در این حوزه حمایت همه جانبه دولتمردان را می طلبد.

وی همچنین با بیان اینکه وضعیت صادرات ماشین آلات کشاورزی با صادرات مواد خام کاملا متفاوت است، اظهارداشت: صادرات تولیدات این حوزه نیازمند برندسازی است.

مدیر عامل شرکت سبز دشت ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت برند و برندسازی در بازارهای بین المللی و فراملی در زمینه توسعه صادرات و ایجاد قدرت رقابتی گفت: لازمه حضور قدرتمند در بازارهای بین المللی برخورداری از عزم ملی و همه جانبه است.

وی در ادامه با اشاره به این جمله که برند و برندسازی به ویژه در زمینه کالاهای صادراتی بسیار حیاتی به نظر می رسد، افزود: واحدهای تولیدی و صادراتی کشور باید به اهمیت برندسازی بیش از پیش توجه داشته باشند چرا که موفقیت در برندسازی ضمن توسعه بازارهای صادراتی به اعتبار بین‌المللی کشورها نیز می‌افزاید.

روضانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کیفیت محصولات داخلی باعث رونق صادرات می شود، اظهارداشت: بدون شک با تولیدات کیفی و قیمت رقابتی می‌توان صادرات غیرنفتی با ارزش افزوده بالایی را نصیب کشور کرد.

وی بر ضرورت حمایت جدی دولت از صنعت ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و گفت: تیراژ تولید بالا باعث کاهش قیمت تمام شده، افزایش توان رقابت پذیری، رونق وتوسعه صادرات، انتفاع مصرف کنندگان داخلی و غیره می شود.

مدیر عامل شرکت سبز دشت در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این شرکت در سال 1358 با هدف مکانیزاسیون تولید و توسعه سیب زمینی تاسیس شد.

وی افزود: شرکت نامبرده در مساحتی افزون بر 15 هزار مترمربع دارای قسمت های مختلف تحقیق و توسعه، تولید، کنترل کیفی، دفتر فنی، واحد فروش و خدمات پس از فروش، بخش بازرگانی و بیش از 130 اشتغال مستقیم است.

روضاتی بیان داشت: سبزدشت با برقراری ارتباط مستمر و نزدیک با مشتریان و پیشنهادات ارائه شده به وسیله کشاورزان و آگاهی از ماشین آلات روز دنیا همواره تلاش کرده تا مناسبترین و کارآمدترین ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی را ارائه وتوسعه دهد.

وی درپایان با عنوان اینکه محدودیت بازار دست و بال تولیدکنندگان را بسته است، یادآورشد: در صورت فراهم بودن بازار فروش ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کشور امکان افزایش اشتغال در این مجموعه از 130 به 300 نفر به خوبی فراهم است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه با هدف حمایت از تولید ملی و معرفی کالاهای داخلی تهیه و پخش می‌شود.

مرتبط با این برنامه

  • تولید انواع ادویه

  • تولید انواع آبمیوه ها

  • تولید انواع ژله و مارمالاد صنعتی

  • «گلاب زهرا» طلایه دار کشاورزی ارگانیک

  • تولید انواع گلاب و عرقیات ایرانی

  • تولید مواد غذایی در ایران کار راحتی نیست

  • حمایت از تولید ملی با اتکا به سرمایه ایرانی

  • تمامی مواد پایه دستمال کاغذی وارداتی است

  • تولید بی رمق تر از همیشه!

  • وضعیت تولید ظروف چدن و تفلون