صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

"شنبه الی پنج شنبه" از ساعت 10:00 به مدت 60 دقیقه

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: متاسفانه 96 درصد بنگاه های کشور در 10 سال گذشته تنها از 30 درصد تسهیلات بهره مند شده اند.

«فرشاد کهیاری» در برنامه کالای ایرانی رادیو اقتصاد با موضوع چگونه می شود به احیای واحدهای تولیدی دارای بدهی های معوق و بدهکار کمک کرد، افزود: این در حالیکه بنگاه های بزرگ که چهار درصد از مجموع بنگاه های کشور را شامل می شوند 70 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین اظهارداشت: بنگاه های کوچک و متوسط بیش از 96 درصد بنگاه های کشور را شامل و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت هستند.

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بنگاه های کوچک اشتغال بر و کار بوسیله نیروی انسانی اما در برابر بنگاه های بزرگ سرمایه بر و کار بوسیله ماشین صورت می گیرد.

وی افزود: اشتغال در شرایط فعلی بسیار مهم است بنابراین لزوم توجه بیشتر به بنگاه های کوچک و متوسط خیلی حیاتی به نظر می رسد.

کهیاری در ادامه ضمن اشاره به چالش های بنگاه های کوچک و متوسط در کشوراظهارداشت: کمبود نیروی کار متخصص، ضعف مدیریت، کمبود سرمایه در گردش، دشواری در تامین مواد اولیه، بهره وری پائین، بالا بودن قیمت تمام شده محصول، ضعف نهادهای ارائه کننده خدمات کسب و کار از جمله این چالش هاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بنگاه های اقتصادی امروز به شدت از کمبود سرمایه در گردش رنج می برند.

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: این کمبود در حال حاضر بیشتر ناشی از افزایش نرخ دلار است.

وی اظهارداشت: بنگاه های کوچک هم اکنون در تامین مواد اولیه نسبت به بنگاه های بزرگ با مشکلات زیادی مواجه هستند.

کهیاری گفت: بنگاه های بزرگ اغلب موفق می شوند مواد اولیه مورد نیاز خود را به سادگی تهیه کنند اما بنگاه های کوچک در بیشتر مواقع در تامین مواد با چالش مواجهند.

وی افزود: بنگاه های بزرگ اغلب وابسته به دولت، تعداد کم، مواد اولیه بطورکامل مشخص و در عین حال راحت تر قابل تحریم هستند این در حالیکه تعداد بنگاه های کوچک بسیار زیاد و در ضمن غیر قابل تحریم می باشند.

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهارداشت: یک بنگاه بزرگ وقتی دچار مشکل می شود بحران های بسیار حاد و بزرگی را ایجاد می کند در حالیکه بنگاه های کوچک اگر دچار مشکل شوند قابلیت رفع مشکلات این دسته از واحدها سریعتر اتفاق می افتد.

وی در ادامه ضعف نهادهای ارائه کننده خدمات کسب و کار در سطح کشور را از دیگر چالش های بنگاه های کوچک و متوسط برشمرد و گفت: هم اکنون متناسب با مراحل مختلف ایجاد، رشد و توسعه بنگاه اقتصادی خدمات دهنده کسب و کار برای بنگاه در جامعه وجود ندارد.

کهیاری افزود: سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران متولی صنایع کوچک و متوسط در کشور است و همواره در دو بعدسخت افزاری و نرم افزاری تلاش دارد خدمات مورد نیاز را به واحدهای صنعتی ارائه دهد.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و لیلا امیدیگانه» با هدف معرفی، ترویج و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مرتبط با این برنامه

  • پوشک بچه باعث ناباروری در بزرگسالی نمی شود

  • کیفیت و قیمت دفترچه دانش آموزی

  • نباید نگاه سیاه و سفید به بحث برندینگ داشت

  • معادل فارسی «برند» نشان تجاری نیست

  • استفاده از تجارب دفاع مقدس در موفقیت ها و پیشرفت کشور

  • راه و روش های برندسازی

  • آشنایی با کالسکه و روروک کودک

  • ظرفیت های تولید تخته وایت برد و تخته هوشمند مدارس

  • مراحل ایجاد نشان تجاری

  • افزایش توان رقابت در حوزه صندلی خودرو