صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

"شنبه الی پنج شنبه" از ساعت 10:00 به مدت 60 دقیقه

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت نساجی ایران گفت: ماشین سازی یک صنعت تحول آفرین و به تعبیری صنعت ساز است.

امین مفتاحی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اهمیت ماشین سازی در حوزه نساجی افزود: صنعت مزبور در حوزه صنایع استراتژیک قرارمی گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: هرچند صنعت نساجی بطور مستقیم در سند جامع علمی کشور مورد توجه قرار نگرفته ولی در زیر مجموعه بخش پوشاک جز اولویت «الف» است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت نساجی ایران گفت: این صنعت ضمن برخورداری از قدمت طولانی در بحث اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، ارزآوری، رونق صادرات و بسیاری موارد در کشور حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: صنعت نساجی از بخش های مختلفی مانند تولیدالیاف مصنوعی، حلاجی و ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و تکمیل، بسته بندی و سایر انواع ماشین آلات تشکیل شده است.

مفتاحی بیان داشت: خوشبختانه صنعتگران داخلی امروز از توان ساخت ماشین آلات تولید و فرآوری الیاف مصنوعی، دستگاه های بافندگی، گردباف، رنگرزی، تکمیل و غیره در کشور برخوردارند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: صادرات برخی از ماشین آلات مرتبط با حوزه صنعت نساجی توسط شرکت های داخلی گواهی صادق بر این مدعاست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت نساجی افزود: ایران امروز در بخش های مختلف صنعت بالاخص نساجی از توان لازم برای طراحی و ساخت انواع ماشین آلات با کیفیت بالا برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: میزان داخلی سازی ماشین آلات نساجی به نسبت واردات در این حوزه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

مفتاحی اضافه کرد: بسیاری از واردکنندگان ماشین آلات دست دوم و مستهلک برخی از ممالک جهان مثل ترکیه، یونان، اروپایی شرقی و غیره را تحت عناوین مختلف مانند آهن قراضه، قطعات، ضایعات آهن و موارد مشابه دیگر وارد کشور می کنند.

وی در این مصاحبه ضمن اشاره به این جمله که ایران در تولید پارچه به روز نیست، گفت: متاسفانه در حال حاضر امکان تولید برخی از پارچه های مورد نیاز مردم در مملکت وجود ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت نساجی در ادامه با بیان اینکه «مد» در عصر حاضر محرک صنعت ماشین سازی است، یادآورشد: پاسخگویی به تمامی سلیقه ها در حوزه پوشاک مستلزم طراحی و ساخت ماشین آلات متنوع و به روز است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مرتبط با این برنامه

  • سهم افراد جامعه در حمایت از تولید داخلی

  • تلویزیون ایرانی با برند «تلویا» به بازار می آید

  • بومی سازی بتن خود متراکم (SCC) در ایران

  • تحلیل وضعیت تولید دستگاه های صوتی و تصویری

  • وضعیت تولید بتن

  • بررسی وضعیت تولید رنگ و چسب و رزین

  • تولید 70 درصد تجهیزات نفت و گاز در داخل

  • بررسی وضعیت تولید تجهیزات نفت و گاز

  • مواد اولیه تولید ظروف کاغذی وارداتی است

  • راه اندازی دبیرخانه نظام ISPX در 10 استان