صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه الی پنج شنبه از ساعت 17:00 به مدت 01:25 دقیقه

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ممنوع الخروج مدیران با اما و اگرهای فراوانی رو به روست.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برخی از مدیران سطح بالای کشور در گذشته پس از بازنشستگی، برکناری یا استعفا از مملکت خارج در حالی که مرتکب تخلفات متعددی بودند که در عمل با خروج از مملکت از پاسخگویی و مجازات در امان می ماندند.

وی اظهارداشت: طرحی به همین دلیل از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه شده مبنی بر اینکه تمامی مدیران به محض برکناری یا استعفا تا دو سال نباید از کشور خارج شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ممنوع الخروج اصل را بر این می گذارد که تمامی مدیران بطور حتم امکان دارد مسئله یا مشکلی داشته باشند.

وی افزود: حال سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه اگر مدیران مسئله دارند چرا دستگاه های نظارتی در حین انجام وظیفه به موارد و مسائل آنان رسیدگی نمی کنند؟

یوسفیان ملا تصریح کرد: این نشان می دهد دستگاه های نظارتی به قدری ضعیف هستند که تخلفات افراد و اشخاص در حین انجام وظیفه قابل تشخیص برای این دستگاه ها نیست.

وی در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه ممنوع الخروج کردن افراد مجازات محسوب می شود، یادآورشد: مجازات به موجب قانون باید بارای دادگاه باشد.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 به مدت 85 دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مرتبط با این برنامه

  • وضعیت ارائه یارانه به لبنیات و بنزین در کشور

  • بررسی کاستی های قانون صدور دسته چک

  • ثبات اقتصادی شرط رونق صنعت

  • بررسی بازار مسکن و نقش تسهیلات در افزایش خرید مسکن

  • خنثی سازی تحریم ها با حمایت از کالای ایرانی

  • بررسی وضعیت ازدواج در کشور و مهمترین دلایل کاهش ازدواج

  • همه جانبه نگری لازمه توسعه بخش کشاورزی

  • بررسی وضعیت فعالیت صنایع کوچک در کشور

  • تشدید صادرات محصولات کشاورزی با نرخ ارز

  • نقش اتحادیه های صنفی در ترویج مصرف کالای ایرانی