صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه الی پنج شنبه از ساعت 06:30 به مدت 85 دقیقه

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: افزایش قیمت تایر ربطی به تولید کنندگان ندارد بلکه ریشه اصلی این گرانی را باید در سطح بازار جستجو کرد.

مصطفی تنها در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اعمال افزایش 3.6 درصدی قیمت تایر طی سه ماهه نخست سال جاری افزود: این افزایش نرخ بر اساس مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شنیده می شود تایر 50 تا 60 درصد بالای قیمت تمام شده در بازار خرید و فروش می شود، اظهارداشت: این رفتار ناشی از فرصت طلبی دلالان و واسطه هاست.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: به تمامی نمایندگی های فروش تایر در سراسر کشور ابلاغ شده که حق فروش با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب را ندارند و هرگونه تخطی از این موضوع قطع سهمیه و فسخ قرارداد امتیاز نمایندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت ها بر عهده نهادها و ارگان های مسئول بوده و انتظار می رود عملکرد بهتری در این زمینه از خود نشان دهند.

تنها تصریح کرد: تولید تایر طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصدی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تولید تایر مرداد ماه با افت مواجه شد، گفت: این افت ناشی از تغییرات پی در پی در نظام تخصیص ارز و تامین اعتبارات ارزی برای واردات مواد اولیه کارخانجات بوده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در ادامه افزود: کارخانجات تایرسازی با تخصیص اولویت ارزی جهت تهیه مواد اولیه از سوی دولت دوباره با تمام قدرت در حال تولید هستند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 6.30 به مدت 85 دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

مرتبط با این برنامه

  • کاهش نوسانات قیمت خودرو در بازار

  • صدور کوپن الکترونیکی برای 10 میلیون نفر

  • شاخصه های نظام آموزشی بهره ور

  • جای خالی مهارت آموزی در آموزش و پرورش

  • نقش و جایگاه ارتباط صنفی و صنعتی در همه سطوح مدارس

  • مهارت آموزی در مدارس

  • جوانان از سنین پائین وارد کسب و کار شوند

  • بررسی نیازهای آموزشی متناسب با جامعه کنونی

  • حرف و عمل مسئولان باید یکی باشد

  • اهمیت خرید به اندازه نیاز و تاثیر آن بر نظم بازار