روز از نو "شنبه الی پنج شنبه" از ساعت 06:30 به مدت 110 دقیقه

داریوش باقرجوان: مدیركل مسافری سازمان راهداری از عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام نوروز خبر داد

باقر جوان گفت: به هیچ عنوان رانندگان اتوبوس ها و شركت های حمل و نقل مسافری اجازه افزایش قیمت بلیت در سفرهای نوروزی را ندارند.

1400/12/25
|
11:31
|

به گزارش رادیو اقتصاد؛ داریوش باقرجوان مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با برنامه روز از نو رادیو اقتصاد از عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام عید خبر داد و گفت: بخش پیش فروش از ابتدای اسفند ماه امسال بصورت اینترنتی اجرایی شده است و از 10 اسفند هم بصورت هم اینترنتی و حضوری در پایانه های مسافری در حال انجام است.

وی اظهار كرد: در خصوص موضوع نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای، علاوه بر تابلوهای نصب شده در پایانه‌ های مسافری، اعداد و ارقام هم تقریباً مشخص است و بسیاری از مردم با توجه به نرخ بلیت در ماه‌ های اخیر اقدام به تهیه بلیت اتوبوس كنند.

او افزود: همكاران ما در ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها نیز بر فروش بلیت ناوگان مسافری جاده‌ای در پایانه‌ها نظارت دارند معمولاً در ایام عید، گشت‌های سازمان تعزیرات حكومتی نیز بر پایانه‌های حمل و نقل مسافر نظارت خواهند كرد.

مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه كرد: در آخرین جلسه ای كه با ستاد كرونا برگزار شد ظرفیت تكمیلی با رعایت موارد بهداشتی و زدن واكسن در سه دز به 100 درصد رسیده است كه رانندگان موظف هستند بسته بهداشتی شامل ماسك و .. را در اختیار مسافران قرار دهند.

باقرجوان درباره اینكه معمولاً در ایام عید هر سال و سفرهای نوروزی، 20 درصد به نرخ بلیت‌ها به دلیل تردد یك سر خالی اتوبوس‌ها افزوده می‌شود و آیا امسال هم این افزایش 20 درصدی رخ می‌دهد یا نه؟ گفت: هیچ گونه افزایش نرخ بلیت‌ها متصور نیست و هیچ شركت حمل و نقلی یا راننده‌ای حق اخذ جه بیشتر از قیمت‌ های فعلی را ندارد.

وی در زمینه توقف فروش بلیت اتوبوس از سوی برخی وبسایت های فروش بلیت نیز بیان كرد: ما هیچ مشكلی با وبسایت ها و اپلیكیشن‌های فروش اینترنتی بلیت نداریم؛ از آنجائیكه تعدد استارت آپ های فروش بلیت را شاهدیم، مردم می‌توانند با جستجوی درگاه‌های مختلف فروش آنلاین، بلیت سفر مورد نظر خود را خریداری كنند.

باقرجوان اظها ركرد: ما هیچ مشكلی در زمینه فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در حال حاضر نداریم و اگر موردی هست، به كسب و كارهای تشكل‌ های شركت‌ های حمل و نقلی و استارت آپ ها برمی گردد و ارتباطی با سازمان راهداری ندارد.

وی خاطرنشان كرد: بازدیدهای مكرری از پایانه‌ های مسافری داشته ایم؛ با شهرداری‌ ها به عنوان متولی اصلی پایانه‌ های مسافری هماهنگ هستیم و از چهارشنبه كه سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، پایانه‌ های در آمادگی كامل به سر می‌برند.

داریوش باقرجوان مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان با اشاره به اینكه افرادی كه واكسن نزده باشند نمی توانند از خدمات اتوبوس ها استفاده كنند خاطر نشان كرد: در صورت مشاهده تخلف و اگر مسافری احساس كرد در حق او اجحاف شده، می‌تواند با شماره 141 و یا به سامانه پیامكی 2000141 اطلاع داده و بلافاصله برای او كد رهگیری ارسال می‌شود؛ ادارات كل راهداری استان‌ها موظف به پیگیری شكایات مسافران هستند.

دسترسی سریع
روز از نو