رهبری: ساماندهی آگهی‌های فروش اینترنتی در دستور كار وزارت صمت

رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صمت، از تعریف ساز و كاری مناسب برای ساماندهی ساختار آگهی‌های فروش در بستر فضای مجازی خبر داد.

1400/09/04
|
10:39

رهبری با اشاره به تخلفات حوزه آگهی‌های فروش گفت: برای اینكه این آگهی‌ها به افزایش قیمت منجر نشود زیرساخت احراز هویت در سامانه آگهی‌های فروش فراهم شده و متولیان سایت‌ها هم مكلف شده اند با ایجاد این قابلیت مسئولیت را بر عهده آگهی‌كننده قرار دهند.

در صورت بدون احراز هویت، اگر معامله انجام شود كلاهبرداری تلقی می شود.

رهبری با بیان اینكه نظارت بر فضای تجارت الكترونیك نظارتی چند وجهی است افزود: هر بخشی كه مسئول نظارت بر فضای فیزیكی در حوزه‌ای است در فضای مجازی هم متولی آن حوزه خواهد بود.

رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صمت با بیان اینكه 104 هزار كسب و كار اینترنی در كشور دارای اینماد هستند اضافه كرد: از این تعداد، در نیمه نخست امسال حدود 16 هزار نماد الكترونیك صادر شده است ضمن اینكه در صورت داشتن شكایت از كسب و كار دارای اینماد، این موضوع روی صفحه شخصی آنها ثبت شده و در صورت بی‌ توجهی كسب‌ و كار‌ متخلف تعلیق می شود.

دسترسی سریع