صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

صادقی ظرفیت فعلی تولید مقوای بهداشتی کشور را 300 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت : متأسفانه بطور کامل از این ظرفیت استفاده نمی شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به این جمله که در حال حاضر سالانه 200 هزار تن مقوای بهداشتی در کشور تولید می شود، افزود: هم اکنون مقوای بهداشتی تولید داخلی به دلیل ورود بی رویه کالای مشابه خارجی خریدار چندانی ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت مقوای بهداشتی در اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی و از همه مهمتر در تامین سلامت و بهداشت جامعه بسیار نقش آفرین است، اظهارداشت: این صنعت ظرفیت خالی فراوانی برای تولید دارد که با «کنترل واردات» و «حمایت جدی از تولیدداخلی» می توان بطور کامل از توان واحدها ی تولیدی کشور استفاده کرد.

مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران از وجود 80 واحد تخصصی مقوای بهداشتی در کشور خبرداد و گفت: تولید مقوا به دو شکل صنعتی و بهداشتی است.

وی در ادامه ضمن گلایه از اینکه اغلب تولیدکنندگان مواد غذایی از مقواهای غیر بهداشتی برای بسته محصولات خود استفاده می کنند، افزود: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی جات در زمره مقواهای بهداشتی قرار می گیرد و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

صادقی تاکید کرد: تمامی واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3341 و قوانین و مقررات جاری سازمان ملی استاندارد هستند.

وی گفت: در این استاندارد علاوه بر ویژگی های فیزیکی مانند وزن جعبه به الزامات میکروبی مقوا و جعبه بهداشتی نیز به وضوح بیان شده است.

مدیرعامل تعاونی مقواسازان بهداشتی ایران گفت: مصرف کنندگان به منظور حفظ سلامتی و صرفه اقتصادی از خرید انواع شیرینی، خرما، بیسکویت، مواد پروئینی و … در جعبه های غیر بهداشتی و بدون نشان استاندارد خودداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیسکویت، کیک، خرما، انواع شیرینی، گوشت، مرغ و غیره در بسته بندی های غیر بهداشتی عرضه می شود که یک تهدید جدی برای سلامت افراد جامعه است.

مرتبط با این خبر

  • صادرات برق با اولویت داخلی

  • تقاضای کاذب پریفرم کاهش یافت

  • اجرای تیر الکترونیک برای نخستین بار در ایران

  • میزان تاثیر سطح مالی خانواده ها در ازدواج

  • استراتژی های ورود به بازار

  • انواع هوش و کاربرد های آن

  • واکاوی نوع مواجهه و تعامل ایران با کشورهای حوزه‌ی منطقه‌ی چشم انداز در مسیر تحقق اهداف سند 1404

  • راهکارهایی جهت کاهش هزینه های سفر

  • بررسی طنز هزل و هجو در اشعار کار

  • فرهنگ غذایی استان آذربایجان شرقی (قسمت دوم)