تعدیل گرانی کالا با تاکید بر حس مسئولیت اجتماعی

شناسه : 36481644
بازگشت

«محمد حسن نعمت الهی» در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: عکس العمل مردم دنیا در زمان گرانی اجناس نخریدن یا کم خریدن است.

وی همچنین ضمن تاکید بر تقویت حس مسولیت اجتماعی در کشور اظهارداشت: چنین رفتار اجتماعی ضمن کاهش سطح تقاضا، عرضه و قیمت را متناسب و متعادل می سازد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: رفتار مردم ایران در چنین مواقعی خلاف رویه و فرهنگ اقتصادی مردم دنیاست.

وی در ادامه افزود: مردم به دنبال شایعه سازی افراد فرصت طلب و سود جوء مبنی بر افزایش قیمت اجناس در بازار، اشتیاق زائد الوصفی برخرید و انبار کردن کالا پیدا کرده و به واحدهای فروشگاهی هجوم می برند.

نعمت الهی تصریح کرد: بدون شک مردم برای چنین رفتاری توجیهاتی در ذهن دارند و به نظر می رسد جنس این نوع توجیهات انتظاری یا روانی از موضوع باشد.

وی گفت: اغلب مایحتاج مورد نیاز کشور امروز قابلیت تولید داخلی داشته و اگر اقلامی که توان تولید در داخل وجود نداشته باشد تجارت بین المللی کشور به نحویست که امکان تهیه، تامین و توزیع این اقلام را به راحتی و سهولت تهیه می نماید؛ بنابراین توجیهاتی از این دست به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه نوسانات قیمتی در برخی از کالاها دور از انتظار نیست، افزود: شهروندان با حس مسئولیت اجتماعی و قدرت اصلاحی خود می توانند این نوسانات را به خوبی مدیریت و مهار کنند.

وی اظهارداشت: وقتی اجناسی در کشور روی ریل گرانی قرار می گیرد مردم با خرید شتابزده و هجومی موجبات گرانی بیشتر اقلام را در جامعه فراهم نکنند.

نعمت الهی در ادامه بر ضرورت تقویت حس مسئولیت اجتماعی در جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های انسانی هر فرد کمک به همنوعان در مواقع ضرورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از تولید داخلی را یک وظیفه همگانی دانست و بیان داشت: با تقویت این سیاست راهبردی اقتصاد می توان چشم انداز روشنی برای آینده کشور ترسیم کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رصد و پایش بازار را اصلی ترین ماموریت سازمان حمایت در تنظیم بازار دانست و افزود: این سازمان با جمع آوری و تحلیل اطلاعات انواع کالا از سراسر کشور کمک شایان توجهی در راستای پیشگیری از بحران کالایی و همچنین تصمیم گیری دقیق و صحیح اقتصادی از سوی مسئولان ایفامی کند.

وی یادآورشد: تهیه و تدوین گزارش های کارشناسی، تحلیلی، هشداری، پیشنگری و پیشگیری از کارکردهای مهم سازمان حمایت است.

برنامه «روز از نو» کاری از شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 6.30 به مدت 85 دقیقه بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


  

تازه‌ترین مطالب

محمد مروج حسینی عنوان کرد:
تبلیغات در و دیوار شهر در قبضه برندهای خارجی
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: متاسفانه در و دیوار شهرهای کشور به ویژه تهران پر از برندهای مشهور پوشاک خارجی است که هیچ سنخیتی با سیاست‌های حمایتی از تولیدات داخلی ندارد.
محمد کشتی آرای پیشنهاد کرد:
ایجاد برج طلا در شهرها بجای شهرک صنعتی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران و ایران گفت: ایجاد برج طلا و جواهر در شهرها بجای شهرک صنعتی با هدف تمرکز بیشتر برای معاملات عمده، صادراتی و جهانی در کشور تاکید کرد.
برنامه "روستای ما" ؛
پرورش ماهی در روستا
رادیو اقتصاد در برنامه "روستای ما" یکشنبه 8 اسفند ماه، به موضوع پرورش ماهی در روستا می پردازد.
برنامه "نود و هشتی ها" ؛
میزان تناسب کارمزد بانکی با خدمات ارائه شده
رادیو اقتصاد در برنامه "نود و هشتی ها" یکشنبه 8 اسفند ماه، به سراغ میزان تناسب کارمزد بانکی با خدمات ارائه شده خواهد رفت.
برنامه "ارمغان طبیعت" ؛
تامین خوراک طیور و انواع آن
رادیو اقتصاد در برنامه "ارمغان طبیعت" یکشنبه 8 اسفند ماه، به مبحث تامین خوراک طیور و انواع آن می پردازد.